Saturday, February 19, 2011

kenduri di Pulau Tongkang

korang pernah pegi pulau x ?????

aku dahhhhh...chewah berlagak plak kan...hihi..
ni nk citer ckit pglaman aku p pulau... kejadian ni berlaku Sehari sebelum aku balik cuti raya cina kat kampung..(jeng, jeng, jeng...suspen ckit)..huhu...xdek maknernyer...sebenarnya, sebelum balik UPSI, aku amik kesempatan pergi kenduri di Pulau Tongkang, majlis kahwin adik ipar sepupu aku..sj je nk jalan2 pusing laut kn..da lame x membelah samudera nie..so aku pegi ler..aku p nek bot tau x ???...besttt wei nek bot (menunjuk..mcm org len xpenah nek)...hihi..gurau jelah, jgn terasa plak mane2 yg berkenaan sama ada yang hidup atau pn yg tlh meninggal dunia...


Perjalanan kami mengambil mase dalam lebih kurang 3o minit jugak ler..melawan arus ombak ketika bot2 berselisih antara satu sama len..basah baju aku, ne percikan air..huhu..tp dont wory, ikut highway sungai ni xjem n xde ne roadblock pe..tol pn tarak..hihi...


ramai jgk la yg p lam satu bot tu, aku, spupu ak, kakak spupu aku, mak aku, adik ak..dan sama waktu dengannya lah..
sampai je kitorg terus terkam makanan(amboi gelojoh)..tp meme sdp gler r lauk dia masak,..yg plg aku suka "kerabu nipah"..sdp ooo..ak tgk ramai gk ciap isi plastik lagi..dunia skrg, ape nk heran..


aktvti strusnya,(skema)..ada persembahan silat..so lyan jela..da depan mata kan..hihi.. kenyang makan, bg duit(mak aku yg bagi)...dah tu kitaorg blah la..hihi..


ni antara gambar kenangan yang sempat diambil mase kat pulau tu..



posing ckit sebelum balik....hihi



my best cousin ever...CT ( left ).




my beloved mom..luv u mek..mmmmuuuahh...






my beloved youngest sister.


p/s: maaf la ye semua gambar xberapa lawa..kabur.... almaklumla gune handphone murah jews....huhuu

No comments:

Post a Comment