Thursday, October 27, 2011

~ misteri nusantara episode 1 ~

              wahhh terkejut besar aku bila tgk balik gmbar yg aku ambil mse aku pergi program anak angkat di Taiping. ermm xsangka wajah aku macam tu sekali....kalau anda pernah baca post aku yang sebelum ni, tentang aku ada masalah..haa, ni kesinambungan daripada citer tu kot..hihihi... nak dijadikan cerita, aku pergi la satu program ni, anjuran kursus minor aku di Taiping..memang la sebelum tu badan aku dah xberapa okey..ermm macam mana aku nk citer yer coz aku takut gak korang xpercaya and mungkin akan fikir aku ni suka percaya bnda2 tahyul dan khurafat nie... 

          mungkin la korang akan pikir camtu,coz xkena dekat korang dan korang xmerasai nya sendiri..aku pon bkn jnis percaya sgt bnda2 mcm ni tapi dah kena batang hidung sendiri baru taw...huhu... kisahnya bermula masa cuti sem lepas iatu pada bulan julai lau xsilap...yela duk umah boring-boring cuti 4 bulan, aku ni pon cai la keje part time..aku menyewa coz rumah aku jauh nk ulang alik kat tmpat keje... mggu first masuk tu aku ok jew, lupe nk cakap, ak jd cashier kat 1 pasaraya ni..(xletak nma xnk mengaibkan mane2 p.raya)...emm msuk minggu ke-2, aku mula rse xsdp bdn..

          bermula di rumah sewa yg menyeramkan..ade akak sma keje nga aku bgtau, umh sewa aku tu pernah ad orang bunuh diri terjun bgunan, n mayat dia tersangkut kat pokok macang tepi umah sewa aku..pastu aku xcaya n cube confem kan nga bdak2 yg da lama sewa lam umh tu,..korang tau ape diaorg bgtau..ermm bkn stakat tu, tapi rumah yg kami sewa tu gak ad "saka"...yg time2 tertentu akan bt onar... 

          aku terasa gk seram sjuk, tp nk bt cmner, dah alang-alang byar sewa mahal, dduk jela..lgpn, aku mls nk pk2 bnda mcm ni, bkn nmpk pon..lantak la dia nk dduk umh ni pown..(chewah berlagak tp lam ati je)..mulut kne jge, jgn leser....pastu, aku n bdk2 rumah tu ad la borak2 n citer sal pglaman diorang yg pernah "kena" mase duk umah tu..tp yg aku heran, nape xpindah je rumah dr asik lam ktakutan je..tp pk 2x, yela mgkin tpkse kan, coz tu je umh sewa yg terdekat tmpat diorg belajar..

          umah yg aku sewa tu pnuh nga bdk2 PTPL, n 1bilik 6 orang..ad 6 bilik..bygkn luas nye rumah tu..rumah tu besar tp rumah pattern dulu2..rumah papan je..tp rumah besar n ramai org camtu pon, tetap rse sunyi yg pelik..sabo jela....pas puas borak2, masing2 tidow.. 3 biji katil dirapatkan, n katil aku kat tengah..aku pon tdur la ngan nyenyak nya..

           dalam kul 4 lau xsilap aku, tiba-tiba aku terasa ad tgn yang sentuh muka aku..dengan pantas ak pon tersedar, dan aku tgk kiri kanan..sblah kiri aku tdor tgn lam slimut, yg sebelah kanan aku lak tdur mengiring membelakangi aku smbil pluk bear dia..aku confius kejap, tp aku xamik port la coz ngantuk, esk nk keje plak kan..tdow jela... 

             keesokkan pagi nya, adik yg tdow sblh kiri aku 2 pon tya soalan plik kat aku..."kak malam tadi akak ade dgr orang jalan2 x?..kuat plak tu bunyi tapak kaki???"..ermm aku cakp la.. xde plak, tp aku ngan selamba ckp la nga adik tu, la adik dgr jer, tapi nga akak ni ciap sentuh2 lagi..aper kes?????...adik tu dah mula nk nangis da aku tgk..rupenya dia pon orang baru lam umah tu..awal seminggu je dari aku..

p/s:    to be continue............

No comments:

Post a Comment